Tahtoisin tietää, mitä ihmiset ajattelisivat tai tekisivät jos katoaisin. Tai sairastuisin vakavasti. Tai kuolisin. Ihan mitä vaan epätavallista. Välittäisikö kukaan? Kiinnostaisiko ketään? Vaikuttaisiko se kenenkään elämään yhtään mitenkään? Tahtoisin niin kovasti tietää. Nyt tavallaan voisin testata tuota katoamistemppua, kun viikon päästä alkaa syysloma ja sen jälkeen olisi edessä neljän viikon työssäoppimisjakso. Kouluun palailen siis joskus marraskuun lopussa. Voisin olla käymättä Facebookissa ja soittelematta kenellekään. Tulisiko kenelläkään ikävä? Muistaisiko kukaan, että minäkin olen olemassa? Toisaalta, olen kyllä niin supersosiaalinen ihminen, etten hyvin pitkään ehkä osaa olla ottamatta yhteyttä ihmisiin. Eli sinne menee kai roskakoriin taas sekin suunnitelma.

Tänään olen monta kertaa päättänyt, etten enää puhu Fantille. En nyt tarkoita mitään mykkäkoulua, taas vaihteeksi, vaan lähinnä tarkoitin, että minä en aio tehdä aloitetta yhtään minkään suhteen. Edes normaalin keskustelun. Mikäli hän haluaa puhua minulle, tehköön sen. Olen kyllästynyt keräämään ylimääräistä stressiä ja ahdistusta sisälleni. Jos häntä ei kiinnosta, niin olkoon sitten niin. Ja ainakin toistaiseksi tiedän, etten pysty olemaan hänen kanssaan pelkkä kaveri. Niin kauan kuin minä olen vielä kiinni aikaisemmissa ajatuksissani, tuo "ollaan pelkkiä kavereita eikä yhtään mitään muuta ikinä"-yhtälö ei toimi. Mutta minäpäs siirryn nyt elämässä eteenpäin ja lopetan turhien asioiden murehtimisen. Tästä eteenpäin se olen jälleen kerran vain minäminäminä.

Pitäisi muuten ilmeisesti nähdä Nuuskamuikkunen syyslomalla, mikäli en vaihda kaupunkia silloin. Hän taas vihjaili, että voitaisiin pitää cähän "kivaa". Jaa-a, saapa nähdä. Jostain syystä meidän edellisestä "kivasta" jäi niin jännät fiilikset, etten ehkä tahdo kokea sitä uudestaan. Joo-o, ehkä tykkään aika paljon näistä kännisäätämisistä. Never again? Voisin luvata itselleni senkin. Ja tiedän jo kertoa, etten ehkä pysty pitämään tätäkään lupausta.

Jälleen kerran kysyn itseltäni: "Feral, mikä helvetti sinua oikein vaivaa? Miksi sinä olet tuollainen? Lopeta! Muutu! Ole normaali!"

"Her feelings she hides
Her dreams she can't find
She's losing her mind
She's fallen behind"