Olen toistanut itselleni pitkin iltaa ehkä noin miljoona kertaa, että kaikki on hyvin. Ei minulla ole mitään ongelmia. Ihmisillä on pahempiakin asioita harteillaan kuin minulla. Minulle ei ole tapahtunut mitään erityisen pahaa, joten miksi surra turhaan. Kaikki tämä on niin turhaa ja tästä on tullut aivan liian iso numero. Ei minua vaivaa yhtään mikään. Ei olisi koskaan pitänyt sanoa mitään kenellekään. Täytyy ilmeisesti opetella pitämään kaikki tunteet sisällään. Olen pitkään miettinyt, onko elämässäni oikeasti jotain vikaa vai onko tämä vain tapa saada huomiota? Varsinkin, kun olen niin avoimesti puhunut tästä. Olenko vain tosiaan kyllästynyt pitämään tätä kaikkea sisälläni vai onko tässä takana jotain naurettavaa ja lapsellista teiniangstia? En tiedä. Pelottaa. Ahdistaa. Ei kukaan aikaisemmin ole ottanut sanojani näin vakavasti. Ehkä siksi olen halunnut puhua enemmän, olla avoimempi. Toisaalta, ei kukaan normaali ihminen tekisi niin. Ei kukaan oikeasti masentunut ihminen näyttäisi kenellekään viiltojälkiään niin kuin minä. Mitä helvettiä päässäni taas liikkuu? Kysynpähän vain.

Ihmiset ovat minusta ihan turhaan huolissaan. Ei minua vaivaa yhtään mikään. Ei minulla oikeasti ole mitään ongelmia. Ihan oikeasti, ihmiset hei, kaikki on ihan hyvin. Ettekö te näe? Entä jos minussa ei ihan oikeasti olekaan mitään vikaa? Entä jos minulle itsellenikin paljastuu, että tämä tosiaan on ollut vain jotain sairasta pilaa, jota pääni on minulle yrittänyt tyrkyttää ja kaikki ovat huolehtineet ihan turhaan? Pelottaa vähän lisää. En tahdo tietää totuutta. Tahdon vain unohtaa kaiken, perua sanani ja tekoni. Unohtakaa tekin. Mitään ei ole koskaan tapahtunut. Ei yhtään mitään. Kaikki on aina ollut ihan hyvin.

Ahdistaa. Tuntuu kuin olisin herännyt jostain painajaisesta ja tajunnut, ettei se ollutkaan unta. Nyt tästä kaikesta on tullut aivan liian todellista. Haluaisin vain juosta karkuun, paeta kaikkia. Piiloutua ja unohtua sinne. "Kyllä se siitä", toistan itselleni. Olet selvinnyt yksin tähänkin asti ja selviät tästä eteenpäinkin. Et sinä tarvitse ketään, kun mitään ongelmaa ei ole.

Ihan oikeasti, uskokaa. Kaikki on ihan hyvin.