Minulle joulu on aina ollut perhejuhla. En ymmärrä ihmisiä, jotka lähtevät aattona tai edes joulupäivänä hyppimään baareihin. Minulle joulu merkitsee rauhaa ja lepoa, varsinkin näin "aikuisena". Odotan innolla sitä hetkeä, kun kaikki tärkeimmät ovat ympärilläni ja kaikki ovat onnellisia. Tämä joulu on vielä parempi kuin aiemmat, koska vihdoinkin myös pieni rakas kummityttöni on mukana. Ihmelapsi, se hän on. Kaikki ovat niin onnellisia, kun vihdoin tätini raskaus onnistui ja syntyi tuollainen pieni ihana enkeli. Maailman suloisin lapsi. Ja minulle hän merkitsee kaikkea, hän on tärkein. Siksi nuo Antti Tuiskun lyriikat sopivat tähän hetkeen. Se on pienelle murulleni omistettu. Täydelliset sanat.

Rauhallista ja onnellista joulua kaikille! Syökää, levätkää ja hengähtäkää edes pieni hetki. Ja muistakaa kertoa rakkaimmillenne, miten paljon he teille merkitsevät. Niin minä ainakin aion tehdä.

"Valo heijastuu viereiseen ikkunaan
ja väki juosten kantaa ostoskassejaan
On ilta valkoinen
Mä lehtee selailen
ja itsekseni hymyilen

Lahjat sekä koristeet,
mut vain sä mun juhlan teet

Ei kiirehdittäis ollenkaan
ja oltaisiin rauhassa vaan
Kun lämmin lumi peittää maan,
mentäis sitä katsomaan
Tän joulun kanssas viettää saan
Se jatkua vois ainiaan
Niin kauan kuin oot täällä,
tuun ihmeisiin uskomaan

Kaupunki hiljenee
Taas joulu täällä on
Sä tuot sen mukanasi,
tyyneys sanaton.
Seisot edessäin
Oon oottanut sua niin
Luot hengen näihin huoneisiin

Lahjat sekä koristeet,
mut vain sä mun juhlan teet

Ei kiirehdittäis ollenkaan
ja oltaisiin rauhassa vaan
Kun lämmin lumi peittää maan,
mentäis sitä katsomaan
Tän joulun kanssas viettää saan
Se jatkua vois ainiaan
Niin kauan kuin oot täällä,
tuun ihmeisiin uskomaan

Lapset leikkii leikkejään,
ja jossain vanhan miehen nään sytyttävän liekin kynttilään
Ja radiossa soitetaan tutut laulut uudestaan,
kun lumi,
lumi peittää maan

Ei kiirehdittäis ollenkaan

Ei kiirehdittäis ollenkaan
ja oltaisiin rauhassa vaan
Kun lämmin lumi peittää maan,
mentäis sitä katsomaan
Tän joulun kanssas viettää saan
Se jatkua vois ainiaan
Niin kauan kuin oot täällä,
tuun ihmeisiin uskomaan

Ei kiirehdittäis ollenkaan
ja oltaisiin rauhassa vaan
Kun lämmin lumi peittää maan,
mentäis sitä katsomaan
Tän joulun kanssas viettää saan
Se jatkua vois ainiaan
Niin kauan kuin oot täällä,
tuun ihmeisiin uskomaan"
Antti Tuisku - Lämmin lumi peittää maan