Pitäisi ihan oikeasti rajoittaa tuota alkoholin käyttöä. En ole huolissani terveydestäni, mutta rahan menosta kyllä. Olisinkohan nyt about viikossa saanut tuhlattua noin 150 euroa kantabaariini. Hyvähyvä, hienoa Feral. Eilen onnistuin juomaan kaksi tuntia pelkkää vettä, mutta sitten seuralaiseni yllyttivät minua ottamaan yhden ja siitähän se ajatus taas lähti. Tälle kuulle on rahaa jäljellä ehkä 10-15 euroa. Joudun ehkä soittamaan mummilleni jossain vaiheessa kuukautta ja pyytämään hieman sponssausta. Rahan käytön suhteen olen kuitenkin aina ollut aika huoleton. Kyllä sitä rahaa on aina jostain jotenkin tullut ja olen selvinnyt. Pelkään sitä päivää, kun sitä rahaa ei sitten tulekaan ja joudun oikeasti elämään makaronivarastoillani koko kuukauden. Vähän tuntuu siltä, että tämä on se kuukausi.

Kerronpa muuten, että olin tosiaan maanantainakin baarissa. Näin elämäni ensimmäisen oikeasti hyvännäköisen inttijätkän. Ehkä törmään siihen vielä joskus, ehkä en. Maanantai oli muutenkin hyvä päivä baareilla. Minulle tarjottiin kolme juomaa ja olisi itse asiassa tarjottu ilmeisesti enemmänkin, ellei olisi pitänyt lähteä. Pöh. Eilenkin minulle työnnettiin rahaa. Tosin se johtui siitä, että itkuparkusurku-Feral pääsi taas vauhtiin. "Astuit mun varpaille jo ehkä miljoonannen kerran, nyt oot mulle hyvin paljon auki!" Ja niin minä taas rikastuin parin juoman verran.

Tämä viikko on muutenkin mennyt ihan koomaillessa. Maanantaina ja tiistaina kävin tekemässä koulutehtäviä, mutta nyt minulla on loppuviikko vapaata ja turhauttaa. Pitäisi siivota, pitäisi tehdä vaikka mitä, mutta mikään ei taas jaksa innostaa. En halua istua kaikkia päiviä yksin kotona. Eilenkin menin baariin vain siksi, koska en jaksanut nuorisotalon sulkeuduttua lähteä vielä kotiin tylsistymään. Olen päivistä ihan sekaisin. Tänään taitaa olla torstai?

Yritän nyt kasata itseäni. Voisin katsoa jonkun leffan ja sitten painua suihkuun ja keskustaan. Tänään täytyy taas mennä sinne baariin istumaan, että eräs tuttavani saa maksettua huiman viiden euron velkansa minulle. Tänään en kyllä juo muuta kuin vettä. En voi, en pysty. En saa.